Цей курс ми практикуємо з моменту започаткування «Корпункту» у 2015 р. Але якщо раніше ми працювали з дітьми в безпосередньому живому контакті, то зараз починається новий, онлайновий, відлік.

За 5 років ми випустили чимало учнів. І усі без виключення називали цей курс найкращим навчальним досвідом, який коли-небудь з ними траплявся.

В курсі немає домашніх завдань, що важливо, зважаючи на ступінь завантаженості сучасних школярів. Але кожне заняття – це інтенсивна робота, яка підводить до самостійного аналізу, необхідності критично мислити, ставити правильні запитання, перевіряти свої висновки; наочно доводить важливість логічного викладу думок, точності й доречності кожного слова. Багато уваги в межах курсу приділено темі репутації та відповідальності журналіста.

З досвіду можемо сказати, що усі ці пункти стають для учасників важливими темами для роздумів і відчутно міняють на краще їх ставлення до навчання загалом.

Ми радимо курс учням віком від 10-ти до 15-ти років.

Ключові теми курсу
1
Функція і значення журналістики
В межах курсу ми розглядаємо журналістику як професію. І вже означає кодекс правил – професійних і етичних. А ще – відповідальність автора. Ось чому зірок Youtube, блогерів і медійних персон не можна називати журналістами (навіть якщо вони самі себе так називають).
Журналістика - це ключовий і критично важливий фактор комунікації держави і суспільства, так само як і різних груп суспільства між собою. Хороший журналіст, який вміє працювати з інформацією, ясно і критично мислить і так само доносить свою думку, може мати більше впливу, ніж будь який політик.
2
Факт і оцінка
Факт завжди можна довести і перевірити. Завжди. И матеріали мають грунтуватися на фактах. А от доповнюватися – думками. І тут ключове питання – чиїми? Розбираємося у значенні понять «компетентність» і «професіоналізм». І з'ясовуємо, чому неприпустимий титр «експерт».
3
Принципи журналістики
Об'єктивність
Журналіст пише про подію, а не про своє ставлення до неї. Він пише без прикметників, бо точно і повно описані обставини пригоди спрацюють значно сильніше, ніж «загущування» історії емоційними словами. Ваше завдання – докладно розповісти ЩО і ЯК сталося. Оцінювати подію може собі дозволити лише аудиторія.


Актуальність
Тут є дві важливі грані. З одного боку, вам справді доведеться розповідати про події якомога скоріше. Бо з великою імовірністю ви приїдете на місце зйомки одночасно з колегами і ваші конкуренти будуть намагатися вийти в ефір першими. А ви будете виглядати, ніби підслухали інших журналістів, а потім за ними повторили. З іншого боку, поспіх – дуже підступна штука, він часто витісняє уважність. Тому варто запам'ятати таке правило: у першому повідомленні спішіть розказати все, що бачите, але уникайте оцінок, припущень і висновків. В наступному – все, що вдалося з'ясувати, співставити, можливі версії. Буде грандіозною помилкою об'єднувати ці два повідомлення в одне.


Присутність
Цей пункт принципово відрізняє хорошого журналіста від інших. Навіть якщо подія трапилась минулого тижня або минулого року, втім зараз з'явився привід про неї заговорити – їхати на місце події треба обов'язково (принаймні дуже бажано). Бо переспівувати історію за тими, хто тут був, це все одно що слухати оперу по телефону. Журналіст отримує право висловитися лише після того, як максимально занурився в обставини події.


Достовірність
Спочатку переконатися, потім написати. Порядок дій має бути саме таким (відчуваєте різницю з копірайтингом, блогінгом, etc?). Навіть якщо ви вказуєте у статті, що потяг прибуває о 23:15, все одно потелефонуйте в довідку і переконайтеся. І не дивуйтеся, якщо з'ясуєте, що розклад застарів, і цей потяг давно скасований. Помилки інших людей стануть вашими, якщо ви не перевірите усе прискіпливо.
Другий вирішальний фактор: надійні джерела. Перевірка щонайменше з трьох джерел. І це – окрема важлива тема.


Повнота інформації
Це критично важливий, але викреслений з сьогоднішньої практики ЗМІ пункт. Журналіст має зібрати і викласти у матеріалі стільки інформації, щоб аудиторія отримала повну картину обставин і можливих наслідків. Інакше це не професійній сюжет, а в кращому випадку – замітка, в гіршому – усвідомлена маніпуляція і замовчування.


Безсторонність
Навіть якщо тема вас дуже зачіпає, ви не можете забарвлювати матеріал своїми емоціями. Бо аудиторія не питає вашого ставлення, вона чекає від вас докладно розповіді про подію. Тому контролюйте свою причетність, розділяйте особисте і професійне.
Або є інший варіант – авторська програма. Але це тема окремої розмови.


Баланс думок
Тут важливо, що баланс думок – це не дві протилежні думки, як практикується у більшості нинішніх ЗМІ. Баланс – це усі значимі думки з певного приводу. Бо у більшості випадків двох протилежних думок не досить, щоб скласти повне уявлення про подію.


Значимість і суспільний інтерес
Не будь яка подія варта уваги широко аудиторії. Новина – це завжди повідомлення, яке має значення для суспільства. Зокрема для його благополучного розвитку/ безпеки/ майбутнього. Легкі, розважальні теми, – скажімо, у випуску новин – припустимі, але лише як спосіб розбавити серйозну розмову. Не треба робити вигляд, що історія про бабусю, як зв'язала три мільйони шкарпеток – це важлива новина. Хоча рейтинг цього сюжету може бути високим. До речі, наскільки рейтинги можуть викривляти уявлення про важливість тем – це теж окрема розмова.


Відповідальність
Від помилок ніхто не застрахований. Жодна людина в жодній професії. Тому давайте одразу домовимося, що помилки трапляться. Ваше завдання – їх не цуратися, а поводитися достойно, коли вони стануться. Найкращий спосіб – визнати помилку і написати спростування. Приємного в цьому мало, але це добре вчить надалі бути прискіпливо уважним і далекоглядним.


4
Спекуляція і маніпуляція
Як себе вберегти від них і самому не стати їх автором.
Наслідки маніпуляцій у журналістських матеріалах.
5
Телевізійні форми і способи розповіді
Сюжет, малі форми, синхрон, пряме включення.
Інтерв'ю. Спеціальний репортаж. Реконструкція. Архів
6
Жанри
Репортаж, тематичний сюжет, аналітичний сюжет, історія героя, лайф.
7
Спеціалізація
Репортер. Оглядач. Спеціальний кореспондент
Ведучий – це журналіст чи ні?
Роль редактора і редакції в роботі журналіста
8
Конфлікт інтересів
Власники ЗМІ, їх вплив. Наслідки. Альтернатива приватним ЗМІ.
9
Ризик роботи журналіста
Небезпека, яку треба усвідомлювати з самого початку.
10
Мова як робочий інструмент
Точність і ясність тексту. Значення грамотності і широкого словникового запасу.
Тривалість
Курс триває 4 місяці,
з вересня до кінця грудня.
Перше заняття - у вівторок, 8 вересня.

Розклад
Заняття проходять онлайн, в програмі Zoom.
Ми зустрічаємося двічі на тиждень: у вівторок і п'ятницю, з 17:00 до 19:00.
(*Якщо ви б хотіли потрапити на курс, але вам не зручний цей розклад, будь ласка, зареєстуйтеся, вказавши у спеціальному полі побажання щодо днів тижня та часу. Якщо це буде можливим, ми врахуємо ваш запит)
Вартість
Повна ціна 4-місячного курсу - 8000 грн. Можлива помісячна оплата.
Про викладача
Мене звати Марина Коровай. У 2015 році я заснувала "Корпункт". До того часу була випусковим редактором новин і підсумкової програми на 5тому каналі, «Подробиць тижня» на Інтері, «Фактів тижня з Оксаною Соколовою», керівником редакції вечірніх новин на каналі «Україна».
НАШІ КОНТАКТИ
067 158 40 40
mkorpunkt@gmail.com
Ми в соцмережах:
Click to order
Total: 
Ім`я та прізвище
E-mail
Телефон